Massage cupping

Bij Massage cupping wordt het lichaamsdeel ingesmeerd met olijfolie en vervolgens word er met 1 of 2 cups gemasseerd, en op en neer de meridianen bewogen.

Massage cupping is nuttig bij het voorkomen van spieratrofie en promoot plaatselijke doorbloeding wat meer zuurstof, hormonen en enzymen leid naar weefsels, en gewrichten. Dit voedt de lokale zenuwen en cellen en vermeerdert de elasticiteit en flexibiliteit van spieren en gewrichten. Deze methode helpt spierpijn te verlichten door de spiervezels te ontspannen en de bloedcirculatie te boosten omdat de huid van de spieren wordt losgetrokken.
De behandeling duurt tussen de 30-45 minuten.

Magnesiummassage

Door middel van magnesium en cupping massage is de massage niet alleen ontspannend en pijn verlichtend, maar de magnesium wordt ook goed opgenomen door het lichaam!

Magnesiumtekort wordt o.a. in verband gebracht met:
Fybromyalgie, astma, diabetes, alzheimer, epilepsie, autisme, ADHD, kanker, hart- en vaatziekten, lusteloos, migraine, angst- en paniekstoornissen en depressie.

De massage kan op de nek, rug, schouders en benen uitgevoerd worden.
De behandeling duurt tussen de 20-6o minuten.

Droge cupping

Bij Droge cupping worden er geen incisies gemaakt. Hierbij worden de cups gebruikt op specifieke drukpunten en meridianen van het lichaam worden gezet. De huid wordt lichtjes opgezogen in de cup, wat de doorbloeding promoot. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat er stilstaande energie vrijkomt en de patiënt energie krijgt.
Het doel van de behandeling is om het bloed en energie beter door het lichaam te laten brengen.

De behandeling duurt tussen de 20-30 minuten.
Na de cupping behandeling kan er lokaal een rode of een paarse ronde te zien zijn. Dit is een normaal verschijnsel, en zal na een week verdwijnen.